Hjem » Guides » Mad der påvirker din sexlyst og smag
Mad der fremmer sexlysten

Mad der påvirker din sexlyst og smag

Går du med en manglende sexlyst, eller vil du ønske din partner smagte bedre når du nu gik ned på ham/hende, så læs med her, og få en liste over hvad du selv kan gøre, for at ændre din kost så du både får en højere sexlyst, men også en smag som giver din partner lyst til at gå ned på dig.

Mad både hende og ham kan spise, for at øge sexlysten

1.Spinat – Tænk over det, Skipper Skræk og Olive Oyl jagtede altid hinanden. Hvis du spiser spinat, øges din sexlyst da det øger blodgennemstrømningen under bæltestedet. Spinat er rigt på magnesium, et mineral som øger blodgennemstrømningen. Øget blodgennemstrømning er det samme som Viagra gør stort set. Nogle kvinder vil have nemmere ved at få orgasme, og nogle mænd vil få erektion hurtigere.

2.Mørk chokolade – Chokolade øger både serotonin og dopamin koncentrationen i hjernen, hvilket gør os lykkeligere, og sænker vores stress niveau. Begge er med til at gøre os mere modtagelige for seksuelle tanker, og handlinger. En anden teori er, at cacao øger blodtilførslen de rigtige steder. Hvad end grunden er, så er mørk chokolade aldrig en dårlig ting.

3.Chilifrugter – Jo stærkere jo bedre. Stærk chili stimulerer endofinerne, får dig til at svede og får dit hjerte til at pumpe hurtigere. Den øger igen blodgennemstrømningen alle de rette steder, og resultatet? Bedre sex, og en finale der er værd at huske. (Husk lige, at hvis du har med stærke chilifrugter at gøre, at du vasker dine hænder FØR du nærmer dig nogle intime steder).

4.Grøn the – hemmeligheden til et bedre sexliv, starter med en kop varm the. Grøn the er rig på nogle stoffet kaldet catechins, som er kendt for at forbrænde mavefedt, og øge leverens kapacitet i, at lave fedt om til energi. Men det er ikke alt, catetchins øger også blodtilstrømingen af blod i de nedre regioner. Catechins dræber frie radikaler (nej, ikke politikkerne), hvilket er med til at blodårenes evne til at transportere blodet rundt.

5.Østers – Østers er rigt på zink, et mineral som er med til at booste testeteron, og et vækst hormon. Begge er med til at øge muskelopbygningen og ens fysiske formåen (i og udenfor soveværelset). En anden ting er, at zink mangel kan føre til barnløshed på grund af for lavt testeteron .

6.Pesto – Spis pesto. Pinjekerner er fulde af zink (ligesom østers, ovenfor), Og personer med højt zink niveau i deres system, har vist sig at have en højere sexlyst end dem med lavt zink niveau.

7.Ingefær – Hvis du kan lide din mad ligesom du kan lide din kæreste – sød og krydret, så bør du være lykkelig. Ingefær er en spise, der kan forbedre dit sexliv ved at hjælpe blodgennemstrømningen og forbedre dine blodårers sundhed. Ifølge en undersøgelse i International Journal of Cardiology, konkluderede man, at blot teskefuld af ingefær et par gange om ugen, er alt du behøver.

8.Græskarkerner – En græskar latte kan være noget du får om morgenen. Men før sengetid vil du sikkert gerne have noget græskar for at løfte humøret lidt. Faktisk er græskarkerner  som små sprøde klumper prozac (et anti-depressivt middel). De er en af de bedste kilder til en aminosyre kaldet tryptophan, som hjælper med produktionen af serotonin i hjernen. Ud over det, så er græskarkerner en af de bedste snacks, hvis du også prøver på at tabe dig.

9.Bananer – Bananer er en af de bedste kilder til kalium, som hjælper til at modvirke virkningerne af fødevarer med et højt natrium. Salt mad kan ikke kun mindske blod tilførslen til kønsorganerne, som kan gøre det vanskeligere at opnå orgasme, men de kan også få dig til at virke oppustet.

10.Kartofler – Uanset om de er den hvide eller søde sort, så er kartofler er en stor kilde til kalium. Dette næringsstof modvirker salts negative effekter og øger blodgennemstrømningen, og som kan hjælpe dig med, at blive bedre i sengen. Det kan også forbedre dit humør:  idet undersøgelser har vist at lavt kalium niveau i kroppen, kan hænge sammen med depression.

11.Fed fisk – Det er ingen hemmelighed, at fede fisk som laks, sardiner og tun er fyldt med omega-3 fedtsyrer, men her er noget, du kan ikke vidste: Det næringsstof er ikke kun til gavn for dit hjerte, men øger også dopamin-niveauet i hjernen. Denne stigning i dopamin forbedrer cirkulation og blodgennemstrømning, og udløser ophidselse. Der er mere: “Dopamin vil du føle dig mere afslappet og gør sex sjovere. Så skynd dig ned til den lokale fiskehandler.

Mad hun kan spise, for at øge hendes sexlyst

12.Kaffe – Det viser sig, at alle de kaffedates måske ikke sker uden grund. Kaffe er faktisk en af de bedste boostere for hendes sexlyst. Det indeholder et stof, der beviseligt (i studier med dyr), at hun bliver mere lystig af kaffe. Så skænk hende en latte, eller expresso, og måske det er din aften.

13.Rødvin – Hvis du leder efter en måde at samtidig øge din libido og berolige din nervøsitet, så skænk dig selv et glas rødvin. Kvinder, der drak et til to glas havde øget seksuel lyst i forhold til kvinder, der ikke drak noget. Bare sørg for at stoppe efter andet glas, hvis du nyder mere end det, så stimulerer det ikke yderligere ophidselse, og for meget kan stoppe showet,.

14.Steaks og burgers – Hvis din travle tidsplan er grunden for din manglende sexlyst, er du ikke alene. “En af de primære årsager par stopper med at have sex, er fordi de er trætte. Trætte og stressede. Men nogle gange er der en biologisk årsag på spil. En af årsagerne til træthed hos kvinder er jernmangel. Det kan dræne energien, hvilket kan resultere i en lav sexlyst. Så burgers og steaks er en god spise, der indeholder masser af jern.

15.Advokado – Advokadoer blevet forbudte i katolske klostre, da præsterne syntes den så for fræk ud. Den kan nemlig ligne både testikler eller de kvindelige kønsorganer (Hvem sagde god fantasi), men ud over det, så er avokadoen også rig på E-vitaminer. E-vitaminer hjælper kroppen til at udvikle østrogen og progesteron og lade det cirkulere i blodstrømmen, og det giver en seksuel respons.

16.Basilikum indeholder masser af vitaminer og stoffer der påvirker kroppen i en mere seksuelt retning. Krydderurten fremmer desuden blodcirkulationen, men det er primært smagen og duften, der har en stimulerende effekt på sanserne, og som vækker lystfølelsen i kroppen.

Mad han kan spise, for at øge hans sexlyst

17.Granatæble juice – En undersøgelse offentliggjort i International Journal of impotens science, udført på Male Clinic i Beverly Hills. Fandt ud af, at granatæble juice, ligesom POM Wonderful, haft en positiv effekt på erektil dysfunktion. Granatæble har været forbundet med antioxidanter, der understøtter blodgennemstrømningen. Bare sørg for at vande din saft lidt ned: En kop POM Wonderful har 31 gram sukker.

18.Nødder – Her er hvordan nødder kan øge din seksuelle udholdenhed: Pistacienødder, jordnødder, og valnødder indeholder alle aminosyren L-arginin, som er en af byggestenene i nitrogenoxid – en naturligt forekommende gas, der hjælper fyre med at bevare deres erektion. Plus, nødder også bidrage til at sænke kolesteroltallet. Jo mindre kolesterol du har i dit system, jo lettere er det at få blodet til at cirkulere i hele kroppen, og ned til din penis. Det kan hjælpe dig med at opretholde en fastere erektion længere.

19.Hvidløg – Ifølge historikere, brugte de gamle egyptere hvidløg til at øge deres udholdenhed. Mens den moderne videnskab ikke har kunne bekræfte dette, så havde de helt sikkert fat i noget. Forskere har bekræftet, at indtagelse af planten, hjælper med at stoppe dannelsen blodpropper. Ja, også i de  arterierne, der fører ned til din penis.. Hold dit hjerte sundt og din erektion stærk ved at tilføje nogle fed af dette løg til dine madretter. Men husk på ikke at spise det lige før daten, så kan det godt være du har en god erektion, men hvad nytter det hvis hun er flygtet.

20.Havregryn – Hvis du ønsker at holde længe nok, til at din partner også får orgasme, så er den populære morgenmads spise en god kilde til L-arginin, en aminosyre almindeligvis anvendt til behandling af erektil dysfunktion. Plus, fuldkorn som havregryn også hjælper med at sænke kolesteroltallet. Kort sagt, jo bedre dit kolesteroltal er, jo bedre vil din erektion også være.

21.Vandmelon – Vind din date med vandmelon. Vandmelon har endnu mere lycopen end tomater og lycopen kæmper mod Viagra i sin evne til at få blodkarrene til at slappe af og forbedre cirkulation til visse, ahem, områder af kroppen.

Du kan også prøve vandmelon juice, eller yoghurt med vandmelon, begge dele skal du dog lede lidt efter i supermarkedet.

22.Blåbær – Blåbær gøre tingene hårdere, men på en god måde. Ifølge en undersøgelse fra University of East Anglia og Harvard University, er det at spise flavonoid-rige fødevarer er forbundet med en nedsat risiko for ED (erektil dysfunktion) hos mænd. Af de seks hovedtyper af flavonoider, er især tre af dem med til at sænke risikoen for erektil dysfunktion).  Anthocyaniner (findes i blåbær), flavanoner og flavoner (begge findes i citrusfrugter).

Mad der får dig til at smage godt

Du har sikkert hørt det før, hvis du gerne vil have at din sæd smager godt, eller du ikke smager som en gammel fisk, så er der nogle ting du bør holde dig fra at spise. Vi har her samlet en liste over ting der er gode at spise, men ikke mindst også ting du bør holde dig fra at spise.

Ting der er gode at spise og drikke:

  • Ananas
  • Sukker
  • Krydderurter
  • Vand
  • Seleri
  • Melon
  • Mango
  • Persille
  • Citrus frugter

Ting der er dårlige at spise og drikke:

  • Hvidløg
  • Asparges
  • Chili
  • Kål
  • Bønner
  • Kaffe
  • Kofein
  • Cigaretter
  • Rødt kød

Se også

Rimming : Din guide til de sorte kys (Analingus)

Rimming er et område der i den grad har luft under vingerne de sidste par …

En kommentar

  1. Så skal der spises persillesovs :p

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *